Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, że...


#1 2010-07-25 14:27:53

 Vayurax

Szef NGT

8211480
Call me!
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2009-04-04
Posty: 1495
Punktów :   28 
Opis: Szef New Gothic Team
Profesja: Wszechstronny modder
Team: New Gothic Team
: I'm crazy
: And I like myself
WWW

Skrypterem być - rozdział 5. "Pętle"

No i wreszcie coś ciekawego (ale krótkiego) - pętle. Pętle to instrukcje warunkowe,
które wykonują się dopóki jakiś warunek jest spełniony. Problem w tym, że w Gothic'u nie ma mechanizmu pętli, ale co to dla nas ;)

Func void While1()
{
If (Integer<50)
{
Integer+=1;
hero.lp+=1;
While1();
};
};

W zasadzie nie powinienem umieszczać rozdziału o pętlach przed omówieniem funkcji, ale zawsze można przerobić kurs w zmienionej kolejności, prawda?

Teraz jak taki skrypt zadziała? Wywołujemy funkcję While1(), on sprawdza, czy zmienna Integer jest mniejsza od 50 - jeśli tak, zwiększa tę zmienną o jeden, zwiększa ilość punktów nauki naszego bohatera i uruchamia się ponownie. W przeciwnym wypadku funkcja kończy swoje działanie. Proste? Mam taką nadzieję.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
oringi przegrywanie vhs nocleg ciechocinek