Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Strony: 1
Wątek Zamknięty
No i wreszcie coś ciekawego (ale krótkiego) - pętle. Pętle to instrukcje warunkowe,
które wykonują się dopóki jakiś warunek jest spełniony. Problem w tym, że w Gothic'u nie ma mechanizmu pętli, ale co to dla nas ;)
Func void While1()
{
If (Integer<50)
{
Integer+=1;
hero.lp+=1;
While1();
};
};
W zasadzie nie powinienem umieszczać rozdziału o pętlach przed omówieniem funkcji, ale zawsze można przerobić kurs w zmienionej kolejności, prawda?
Teraz jak taki skrypt zadziała? Wywołujemy funkcję While1(), on sprawdza, czy zmienna Integer jest mniejsza od 50 - jeśli tak, zwiększa tę zmienną o jeden, zwiększa ilość punktów nauki naszego bohatera i uruchamia się ponownie. W przeciwnym wypadku funkcja kończy swoje działanie. Proste? Mam taką nadzieję.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1