Aktualnie pracujemy nad:
Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta
Pierwowzór silnika 3D napisanego w Delphi. Obsługuje póki co AntiAliasing, Mgłę, Heightmapy, Tekstury ,Oświetlenie i siatkę modelu.
Screeny:
Obraz ogólny
Siatka
AntiAliasing (wiem że słabo go widać na screenie, ale live różnica jest ogromna)
Mgła
Teksturowanie względem wysokości
Więcej screenów mi się nie chciało robić, jak ktoś nie wierzy w możliwości Silnika to zapraszam do testowania ;]
http://www.4shared.com/file/sRFly9xr/3D … _v025.html
Daje osobno wave w razie jakby ktoś chciał podłożyć swój:
http://www.4shared.com/file/zQp_H5Kt/theme.html
Zmiany od v0.15
- Wreszcie się uporałem z wczytywaniem tekstur (wcześniej ch*j wie czemu program mógł wczytać tylko jedną)
- Dodano teksturowanie względem wysokości (wysokość < x tex1 wysokość >x<y tex2 itd.)
- Dodano Animację Wody (4 tekstury, na zasadzie klatkowania rendera)
Zmiany od v0.20
- Dodano Odtwarzanie dźwięków w formacie Wave w tle programu
Instrukcja:
1 - Włącz/Wyłącz światło
2 - Włącz/Wyłącz tekstury
3 -Siatka
4 -Model
T - Włącz/Wyłącz AntiAliasing
5 - Włącz/Wyłącz Mgłę
Q - Włącz/Wyłącz Animację wody (zauważyłem że przy teksturze 512x512 program zaczyna zamulać, w razie co podmieńcie na te 256x256)
E - Włącz/Wyłącz muzykę
Krytykować ;]
Ostatnio edytowany przez Rmx (2010-07-01 00:20:48)
Offline
Admin
Świetnie Ci to wyszło Remix. Ile siedziałeś nad kodem silniku?
Offline
No trochę siedziałem ;p Największy problem mi sprawiło chyba obliczanie heightmapy, Vay mi podał sposób a ja go zmontowałem. Wiem że praca kamery jest do dupy ale na razie staram się zrobić żyjący świat. Dodam wodę i cienie względem położenia światła, wtedy można myśleć co z tym dalej ;]
Offline
jestem idiotą co do takich spraw więc zanim ściągne chce wiedzieć co mógłbym w tym programie zrobić z moim modelem świata? a może w nim sie robi model świata? no nie czaje xD
Offline
Nie zrobisz kompletnie niczego z tego co napisałeś. ten program nie służy do odczytu plików 3D. On ma póki co renderować na ekran jak najwięcej się da, przy jak najmniejszym obciążeniu komputera. Dlatego wstawiłem heightmapę, bo jest strasznie pamięciożerna. Mój świat ma rozmiary 256x256=65536 vertexów i chodzi płynnie. To samo przy 512x512 czyli czterokrotnie większą ilością vertexów. Dlaczego jednak zdecydowałem się na 256x256? A to dlatego że Mam zamiar dodać cieniowanie na całą mapę, co oznacza podwojenie ilości vertexów ponieważ cień trzeba ukazać jako np. ciemny plane. Jak z tym skończę zabiorę się za wodę i deszcz (póki co będzie to prosty efekt drgania fal na powierzchni wody) Później mam wybór - albo bardziej dopracowywać detale t.j. Wiatr (Drzewa i trawa uginające się pod nim) albo Zacząć programować kolizje. Póki co nie wiem jaka to będzie gra więc na kolizjach bym zakończył aż do jakiegoś konkretnego pomysłu na grę.
Uh, rozpisałem się ale lubię ten temat Amen.
Offline
dobra już rozumiem:)
Offline
Delphi jako język programowania mam w szkole na Programowaniu Strukturalnym, OpenGL uczyłem się sam z Tutoriali.
Nowa wersja Prasera. Download w pierwszym poście
Offline
Czemu Twój parser nazywa się praser xD ?
Offline
Błąd mały xD Pracuje teraz nad muzyką w tle, już prawie gotowa tylko jest jeden mały denerwujący szkopuł. Jak dam zatrzymaj to zatrzyma, ale jak dam play to nie leci
Offline
Gość
tak będzie - logo xD
Lol? Jak pójdziesz na Technik-informatyk będziesz miał Pascala,Delphi/C++/Java/PHP (trzy ostatnie na specjalizacji).
Jest już update mojego silnika. Info w pierwszym poście ;]
Ostatnio edytowany przez Rmx (2010-07-01 00:16:21)
Offline