Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, że...


#1 2010-06-28 13:46:40

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Pierwowzór silnika 3D napisanego w Delphi. Obsługuje póki co AntiAliasing, Mgłę, Heightmapy, Tekstury ,Oświetlenie i siatkę modelu.
Screeny:
http://img693.imageshack.us/img693/2277/21792355.jpg
Obraz ogólny

http://img29.imageshack.us/img29/5913/46708454.jpg
Siatka

http://img638.imageshack.us/img638/6650/99302166.jpg
AntiAliasing (wiem że słabo go widać na screenie, ale live różnica jest ogromna)

http://img823.imageshack.us/img823/1517/72610810.jpg
Mgła

http://img51.imageshack.us/img51/3646/37805778.jpg
Teksturowanie względem wysokości

Więcej screenów mi się nie chciało robić, jak ktoś nie wierzy w możliwości Silnika to zapraszam do testowania ;]

http://www.4shared.com/file/sRFly9xr/3D … _v025.html

Daje osobno wave w razie jakby ktoś chciał podłożyć swój:
http://www.4shared.com/file/zQp_H5Kt/theme.html


Zmiany od v0.15

- Wreszcie się uporałem z wczytywaniem tekstur (wcześniej ch*j wie czemu program mógł wczytać tylko jedną)
- Dodano teksturowanie względem wysokości (wysokość < x tex1 wysokość >x<y tex2 itd.)
- Dodano Animację Wody (4 tekstury, na zasadzie klatkowania rendera)

Zmiany od v0.20

- Dodano Odtwarzanie dźwięków w formacie Wave w tle programu


Instrukcja:

1  - Włącz/Wyłącz światło
2  - Włącz/Wyłącz tekstury
3  -Siatka
4  -Model
T - Włącz/Wyłącz AntiAliasing
5 - Włącz/Wyłącz Mgłę
Q - Włącz/Wyłącz Animację wody (zauważyłem że przy teksturze 512x512 program zaczyna zamulać, w razie co podmieńcie na te 256x256)
E - Włącz/Wyłącz muzykę

Krytykować ;]

Ostatnio edytowany przez Rmx (2010-07-01 00:20:48)


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

#2 2010-06-28 18:45:03

 soAP

Admin

status lanek1996@aqq.eu
7141871
Call me!
Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2009-04-08
Posty: 893
Punktów :   
Profesja: Basista/Wokalista
Team: Metalix
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Świetnie Ci to wyszło Remix. Ile siedziałeś nad kodem silniku?

Offline

 

#3 2010-06-29 17:13:16

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

No trochę siedziałem ;p Największy problem mi sprawiło chyba obliczanie heightmapy, Vay mi podał sposób a ja go zmontowałem. Wiem że praca kamery jest do dupy ale na razie staram się zrobić żyjący świat. Dodam wodę i cienie względem położenia światła, wtedy można myśleć co z tym dalej ;]


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

#4 2010-06-29 21:19:03

 Sahari16

Poziom : 23

Zarejestrowany: 2010-02-10
Posty: 482
Punktów :   
Opis: <to jest opis> xD
Profesja: Filmowiec i troche modder
Team: New Gothic Team
: Shadow Squad Studio
: Piratenleben,Wanderer,Bumshack
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

jestem idiotą co do takich spraw więc zanim ściągne chce wiedzieć co mógłbym w tym programie zrobić z moim modelem świata? a może w nim sie robi model świata? no nie czaje xD

Offline

 

#5 2010-06-29 23:20:07

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Nie zrobisz kompletnie niczego z tego co napisałeś. ten program nie służy do odczytu plików 3D. On ma póki co renderować na ekran jak najwięcej się da, przy jak najmniejszym obciążeniu komputera. Dlatego wstawiłem heightmapę, bo jest strasznie pamięciożerna. Mój świat ma rozmiary 256x256=65536 vertexów i chodzi płynnie. To samo przy 512x512 czyli czterokrotnie większą ilością vertexów. Dlaczego jednak zdecydowałem się na 256x256? A to dlatego że Mam zamiar dodać cieniowanie na całą mapę, co oznacza podwojenie ilości vertexów ponieważ cień trzeba ukazać jako np. ciemny plane. Jak z tym skończę zabiorę się za wodę i deszcz (póki co będzie to prosty efekt drgania fal na powierzchni wody) Później mam wybór - albo bardziej dopracowywać detale t.j. Wiatr (Drzewa i trawa uginające się pod nim) albo Zacząć programować kolizje. Póki co nie wiem jaka to będzie gra więc na kolizjach bym zakończył aż do jakiegoś konkretnego pomysłu na grę.

Uh, rozpisałem się ale lubię ten temat Amen.


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

#6 2010-06-30 08:07:19

 Sahari16

Poziom : 23

Zarejestrowany: 2010-02-10
Posty: 482
Punktów :   
Opis: <to jest opis> xD
Profesja: Filmowiec i troche modder
Team: New Gothic Team
: Shadow Squad Studio
: Piratenleben,Wanderer,Bumshack
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

dobra już rozumiem:)

Offline

 

#7 2010-06-30 12:27:47

 Sewirus

Poziom : 5

Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 35
Punktów :   
Opis: C++ ROX
Profesja: Programista i modder
Team: <brak>
: Shadow Squad Studio
: Piaski Tandoru, Czas Zapłaty,
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Remix masz jakieś kurs delphi?

Offline

 

#8 2010-06-30 13:39:08

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Delphi jako język programowania mam w szkole na Programowaniu Strukturalnym, OpenGL uczyłem się sam z Tutoriali.

Nowa wersja Prasera. Download w pierwszym poście


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

#9 2010-06-30 14:41:31

 Vayurax

Szef NGT

8211480
Call me!
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2009-04-04
Posty: 1495
Punktów :   28 
Opis: Szef New Gothic Team
Profesja: Wszechstronny modder
Team: New Gothic Team
: I'm crazy
: And I like myself
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Czemu Twój parser nazywa się praser xD ?

Offline

 

#10 2010-06-30 14:53:08

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Błąd mały xD  Pracuje teraz nad muzyką w tle, już prawie gotowa tylko jest jeden mały denerwujący szkopuł. Jak dam zatrzymaj to zatrzyma, ale jak dam play to nie leci


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

#11 2010-06-30 14:54:35

 Sewirus

Poziom : 5

Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 35
Punktów :   
Opis: C++ ROX
Profesja: Programista i modder
Team: <brak>
: Shadow Squad Studio
: Piaski Tandoru, Czas Zapłaty,
WWW

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

mam nadzieję że w technikum na infie będzie programowanie

Offline

 

#12 2010-06-30 21:21:44

ciacho ten tak

Gość

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

tak będzie - logo xD

 

#13 2010-06-30 22:31:11

Rmx

Poziom : 3

Zarejestrowany: 2009-04-11
Posty: 23
Punktów :   
Profesja: Delphi ;**

Re: 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL

Lol? Jak pójdziesz na Technik-informatyk będziesz miał Pascala,Delphi/C++/Java/PHP (trzy ostatnie na specjalizacji).

Jest już update mojego silnika. Info w pierwszym poście ;]

Ostatnio edytowany przez Rmx (2010-07-01 00:16:21)


89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu

To jest mój kolor

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
tłumaczenie tekstów technicznych tłumaczenia medyczne wellness Ciechocinek pakiety olej arganowy