- New Gothic Team http://www.newgothicteam.pun.pl/index.php - Nasze prace http://www.newgothicteam.pun.pl/viewforum.php?id=89 - 3D Engine by Rmx Delphi OpenGL http://www.newgothicteam.pun.pl/viewtopic.php?id=590 |
Rmx - 2010-06-28 13:46:40 |
Pierwowzór silnika 3D napisanego w Delphi. Obsługuje póki co AntiAliasing, Mgłę, Heightmapy, Tekstury ,Oświetlenie i siatkę modelu. |
soAP - 2010-06-28 18:45:03 |
Świetnie Ci to wyszło Remix. Ile siedziałeś nad kodem silniku? |
Rmx - 2010-06-29 17:13:16 |
No trochę siedziałem ;p Największy problem mi sprawiło chyba obliczanie heightmapy, Vay mi podał sposób a ja go zmontowałem. Wiem że praca kamery jest do dupy ale na razie staram się zrobić żyjący świat. Dodam wodę i cienie względem położenia światła, wtedy można myśleć co z tym dalej ;] |
Sahari16 - 2010-06-29 21:19:03 |
jestem idiotą co do takich spraw więc zanim ściągne chce wiedzieć co mógłbym w tym programie zrobić z moim modelem świata? a może w nim sie robi model świata? no nie czaje xD |
Rmx - 2010-06-29 23:20:07 |
Nie zrobisz kompletnie niczego z tego co napisałeś. ten program nie służy do odczytu plików 3D. On ma póki co renderować na ekran jak najwięcej się da, przy jak najmniejszym obciążeniu komputera. Dlatego wstawiłem heightmapę, bo jest strasznie pamięciożerna. Mój świat ma rozmiary 256x256=65536 vertexów i chodzi płynnie. To samo przy 512x512 czyli czterokrotnie większą ilością vertexów. Dlaczego jednak zdecydowałem się na 256x256? A to dlatego że Mam zamiar dodać cieniowanie na całą mapę, co oznacza podwojenie ilości vertexów ponieważ cień trzeba ukazać jako np. ciemny plane. Jak z tym skończę zabiorę się za wodę i deszcz (póki co będzie to prosty efekt drgania fal na powierzchni wody) Później mam wybór - albo bardziej dopracowywać detale t.j. Wiatr (Drzewa i trawa uginające się pod nim) albo Zacząć programować kolizje. Póki co nie wiem jaka to będzie gra więc na kolizjach bym zakończył aż do jakiegoś konkretnego pomysłu na grę. |
Sahari16 - 2010-06-30 08:07:19 |
dobra już rozumiem:) |
Sewirus - 2010-06-30 12:27:47 |
Remix masz jakieś kurs delphi? |
Rmx - 2010-06-30 13:39:08 |
Delphi jako język programowania mam w szkole na Programowaniu Strukturalnym, OpenGL uczyłem się sam z Tutoriali. |
Vayurax - 2010-06-30 14:41:31 |
Czemu Twój parser nazywa się praser xD ? |
Rmx - 2010-06-30 14:53:08 |
Błąd mały xD Pracuje teraz nad muzyką w tle, już prawie gotowa tylko jest jeden mały denerwujący szkopuł. Jak dam zatrzymaj to zatrzyma, ale jak dam play to nie leci :D |
Sewirus - 2010-06-30 14:54:35 |
mam nadzieję że w technikum na infie będzie programowanie |
ciacho ten tak - 2010-06-30 21:21:44 |
tak będzie - logo xD |
Rmx - 2010-06-30 22:31:11 |
Lol? Jak pójdziesz na Technik-informatyk będziesz miał Pascala,Delphi/C++/Java/PHP (trzy ostatnie na specjalizacji). |