Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, że...


#1 2010-07-25 13:39:09

 Vayurax

Szef NGT

8211480
Call me!
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2009-04-04
Posty: 1495
Punktów :   28 
Opis: Szef New Gothic Team
Profesja: Wszechstronny modder
Team: New Gothic Team
: I'm crazy
: And I like myself
WWW

Skryperem być - rozdział 4. "Instrukcje warunkowe"

Instrukcje warunkowe umożliwiają wykonanie jakiejś czynności jeśli jakiś warunek zostanie lub nie zostanie spełniony.
Instrukcje warunkowe rozpoczynamy od frazy if i warunku w nawiasie. Jeśli warunek zostanie spełniony, to gra wykona instrukcję, lub blok instrukcji podany zaraz po warunku.
Przykład:

If (Integer==5)
{
Print("Warunek 1. spełniony");
};

Warunki można łączyć za pomocą operatorów:

Oraz &&
Lub ||

I tradycyjnie przykładzik ;-) :

If ((i1>2)&&(i2!=5)||(i3==4))
{
Print("Zmienna i1 jest większa od dwóch, a i2 nie jest równe 5, lub i3 wynosi 4");
};

I na koniec instrukcja else.
Blok umieszczony po instrukcji else zostanie wykonany, jeśli poprzedzający ją warunek nie zostanie spełniony. Else oraz if można ze sobą łączyć.
A teraz podsumujemy wszystko jednym skryptem:

Print("Zmienna i...");
If (i<3)
{
Print("...jest mniejsza od 3");
}
Else if (i==3)
{
Print("...wynosi trzy");
}
Else
{
Print("...jest większa od trzech");
};

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Fulpmes UbytovĂĄnĂ­ EkvĂĄdor Ciechocinek wellness weekend transport kraków