Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, że...


#1 2010-07-25 12:30:28

 Vayurax

Szef NGT

8211480
Call me!
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2009-04-04
Posty: 1495
Punktów :   28 
Opis: Szef New Gothic Team
Profesja: Wszechstronny modder
Team: New Gothic Team
: I'm crazy
: And I like myself
WWW

Skrypterem być - rozdział 2. "Zmienne i stałe"

Na początek pytanie - czym jest zmienna/stała?

Zmienna lub stała to pewien obszar w pamięci komputera, w którym przechowujemy dane

To tak w uproszczeniu, a teraz posłużę się przykładem z życia codziennego.
Spotykasz na basenie ładną dziewczynę, wymieniasz się z nią numerami, co robisz z jej numerem? Zapisujesz na kartce. Jeśli zapiszesz numer ołówkiem, kartka będzie czymś w rodzaju zmiennej, jeśli długopisem, będzie to stała.

Tak jak na kartce możemy zapisać różne informacje, tak też zmienne mogą mieć różne typy. Zmienna może przechowywć dowolną strukturę dostępną w grze, czyli w naszym przypadku:

int
float
string
C_NPC
C_Item

Co oznacza każdy z tych typów dowiemy się w rozdziale "Typy podstawowe i klasy".
Oczywiście to samo dotyczy stałych, które w zasadzie też są zmiennymi z tą różnicą, że nie można ich modyfikować.
No ale co nam z tej wiedzy, skoro nie wiemy jak deklarować zmienne? A więc nauczmy się!

var typ nazwa;

Przykład:

var int Integer;

Zadeklarowaliśmy zmienną Integer, która może przechowywać liczby całkowite.
Teraz zadeklarujemy stałą:

const typ nazwa=wartość;

I znowu przykład:

const string HelloWorld = "Witaj świecie!";

Ale co nam ze zmiennej, która nic nie przechowuje? Więc przypiszemy jej jakąś wartość:

Integer=5;

To by było na tyle w tym rozdziale, jednak o zmiennych i stałych jeszcze wiele zdążysz się dowiedzieć!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz noclegi ciechocinek