Ogłoszenie

Aktualnie pracujemy nad:

Zadaniami pobocznymi do modyfikacji Bandyta

Czy wiesz, że...


#1 2010-02-13 12:06:23

 krupam

Wielbiciel orków =P

6046075
Skąd: Opole.zen
Zarejestrowany: 2009-12-25
Posty: 347
Punktów :   
Profesja: Prawie wszystko!
Team: Gram solo

Nowy stwór

Kod:

PROTOTYPE Mst_Default_DarkLurker(C_Npc)			
{
	//----- Monster ----
	name						=	"Mroczny topielec";
	guild							=	GIL_LURKER;
	aivar[AIV_MM_REAL_ID]			= 	ID_LURKER;
	level							=	25;
	
	//----- Attributes ----
	attribute	[ATR_STRENGTH]		=	120;
	attribute	[ATR_DEXTERITY]		=	120;
	attribute	[ATR_HITPOINTS_MAX]	=	300;
	attribute	[ATR_HITPOINTS]		=	300;
	attribute	[ATR_MANA_MAX] 		=	0;
	attribute	[ATR_MANA] 			=	0;
	
	//----- Protections ----
	protection	[PROT_BLUNT]		=	120;
	protection	[PROT_EDGE]			=	120;
	protection	[PROT_POINT]		=	120;
	protection	[PROT_FIRE]			=	120;
	protection	[PROT_FLY]			=	60;
	protection	[PROT_MAGIC]		=	120;
	
	//----- Damage Types----
	damagetype 					=	DAM_MAGIC;
	damageTotal 					=	130;
//	damage		[DAM_INDEX_BLUNT]	=	0;
//	damage		[DAM_INDEX_EDGE]	=	0;
//	damage		[DAM_INDEX_POINT]	=	0;
//	damage		[DAM_INDEX_FIRE]	=	0;
//	damage		[DAM_INDEX_FLY]	=	0;
//	damage		[DAM_INDEX_MAGIC]	=	0;

	//----- Kampf-Taktik ----
	fight_tactic	=	FAI_LURKER;
	
	//----- Senses & Ranges ----
	senses			=	SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
	senses_range	=	PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;
	
	aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = FALSE;
	aivar[AIV_MM_FollowTime]	= FOLLOWTIME_LONG;
	aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE;
	aivar[AIV_MM_Packhunter]	= TRUE;
	
	//----- Daily Routine ----
	start_aistate				= ZS_MM_AllScheduler;

	aivar[AIV_MM_RoamStart] 	= OnlyRoutine;
};

//**************
//	Visuals
//**************

//---------------------------------------------------
func void B_SetVisuals_DarkLurker()
{
	Mdl_SetVisual		(self,	"Lurker.mds");
	Mdl_SetVisualBody	(self, "Lur_Body", 1, DEFAULT, "",DEFAULT, DEFAULT, -1);
};


//*************
//	Lurker
//*************

INSTANCE DarkLurker	(Mst_Default_DarkLurker)
{
	B_SetVisuals_DarkLurker();
	Npc_SetToFistMode(self);
};

Po kolei:

PROTOTYPE   Coś jak instancja. Najlepiej nazwać to Mst_Default_<kod_potwora>.
name   Nazwa. Chyba wiecie o co c'mon.
guild   Gildia. Przez to nasz topielec nie będzie atakować innych topielców, będzie chętnie wpieprzać gobliny, będzie z niego lecieć krew, a nie taki szlam itd.
aivar[AIV_MM_REAL_ID]   To dość ważne. Przez to między innymi z topielca będą lecieć pazury.
level   Poziom. To też definiuje ilość expa, który dostaniemy za zabicie potworka, czyli Lvl*10.

attribute   Atrybuty. Chyba nie muszę tłumaczyć...

protection   Obrona. To też chyba nie trza tłumaczyć. Powiem tylko, że "FLY" to atak trolla, golema lub po prostu upadek z wysokości.

damagetype   Typ obrażeń. Wiecie chyba.
damageTotal   To dałem tylko dlatego, że DmgType jest Magic. Jeśli byłby Edge albo Blunt, to Dmg zależałby od siły.
Te pierdoły po dwóch Slashach oczywiście system nie czyta, nie wiem w ogóle po co to jest w każdym skrypcie potworów.
fight_tactic   Taktyka walki...

senses   Zmysły. Smell to węch, Hear to słuch, See to wzrok. Węch daje np to, że zwierze czuje krew, więc reaguje na zabicie innego stwora. Słuch to reakcja jak podchodzimy moba od tyłu(chyba, że się skradamy).
Jeśli chcemy, aby mob był ślepy to dajemy tylko SENSE_HEAR | SENSE_SMELL itd.........
senses_range   Zasięg zmysłów. To co tam jest to stała, najlepiej nie zmieniać.

aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack]   Potwór ostrzega nas przed atakiem(TRUE) lub od razu nas atakuje(FALSE).
aivar[AIV_MM_FollowTime]   Czas gonienia. Tu mamy długi jak wilk czy warg. Normalny to MEDIUM zamiast LONG(tak ma większość potworów). Krótki to SHORT jak krwiopijca.
aivar[AIV_MM_FollowInWater]   Goni w wodzie(TRUE) lub nie goni(FALSE). To jest topielec, więc mój wybór jest oczywisty.
aivar[AIV_MM_Packhunter]   Polowanie w stadzie(TRUE) jak wargi, wilki czy zębacze; lub samotnie(FALSE) jak demon.

start_aistate   Rutyna. Podana jest stała.
aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;   Z bólem przyznam - nie wiem.

func void   Jak wiadomo. Funkcja. W tym przypadku Visuale. Najlepiej nazwać B_SetVisuals_<kod_potwora>, nie zapominając o () na końcu.
Mdl_SetVisual   .MDS stwora.
Mdl_SetVisualBody   Ważne tu jest tylko to pierwsze po "self," model .asc oraz drugie - numer textury(nazwa_textury_V1-C.tex; jak ma mieć oryginał to piszemy DEFAULT). -1 to zbroja(a właściwie jej brak). Jak chcemy dać zbroję szkieletowi to po prostu wpisujemy tam kod zbroi.

I w końcu:

INSTANCE <kod_Potwora> (Mst_Default_<kod_potwora>)   //Wbije nam do kodu stwora od razu te pierdoły, które wpisaliśmy w prototype.
B_SetVisuals_<kod_potwora>();   Wcześniej zdefiniowana funkcja Visuali.
Npc_SetToFistMode(self);   Potwór będzie miał domyślnie(gdybyście wiedzieli ile się namęczyłem, żeby znaleźć to słowo ) włączony tryb bojowy.


Jak wrzucić potwora do świata?
W StartUp dopisujesz linijke  np. 

Wld_InsertNpc         (SKELETON,"GROTA2");

Jak zmniejszać skalę ...Hmm np. tak
Mdl_SetModelScale(self, 0.5, 0.5, 0.5)
Lesterek17- Kolejny sklejony i oczyszczony temat, w końcu to dział tutoriale czyli nie na komentarze nie

Ostatnio edytowany przez krupam (2010-02-13 13:44:36)


http://change.menelgame.pl/change_please/9147886/
http://www.gothicvi.xaa.pl/index.php?id=541
http://www.gothicvi.xaa.pl/index.php?id=705
____________________________________________________________
A ten mój.
____________________________________________________________
Jeśli The Orc Life nigdy nie wyjdzie, to możecie mnie zmusić do wyjścia na ulicę i wykrzyknięcia, że theModders to dobrzy i uczciwi ludzie(tfu!)!
____________________________________________________________
Najdebilniejszym, najbardziej tępym, najbardziej idiotycznym i najgłupszym światopoglądem/wyznaniem/etc. jest ateizm, bo jako jedyny z całej tej grupy nie ma najmniejszego dowodu słuszności ani racji bytu, jednak jego wyznawcy wywyższają się nad innych, bo twierdzą, że do życia nikogo nie potrzebują.
Aż giną, i wszystko się im zamyka, podczas gdy innym w takiej chwili właśnie wszystko się otwiera...
____________________________________________________________
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
usuwanie adblue hotel wellness na weekend w Ciechocinku