Vayurax - 2010-05-06 19:36:44 |
Zacząłem dzisiaj pisać swój 'silnik' graficzny w OpenGL, oto pierwszy screen, przedstawiający sześcian (góra) o sześcian z mapowanien wypukłości (dół):
|
Sahari16 - 2010-05-06 20:20:59 |
nierozumiem oco tu chodzi??
|
Quentin - 2010-05-06 20:26:07 |
Jak ty to zrobiłeś o.O Widzę, że jesteś zaj****cie dobry w skryptach i programowaniu. Też tak chcę :D.
|
soAP - 2010-05-06 20:50:14 |
Sahari16 napisał:nierozumiem oco tu chodzi??
Jeśli nie rozumiesz, to nie pisz, ok?
Silniku oceniać nie będę, przynajmniej po jednym obrazku... Ale tak czy inaczej, dobra robota ; )
|
Kelten - 2010-05-07 16:21:18 |
Widzę, że jesteś zaj****cie dobry w skryptach i programowaniu.
Przecież to to samo ! No nieżle to wygląda normalmapy w każdej gierce się przydadzą , OpenGl jest trochę łatwiejszy od Directa ale i tak wielki szacun za to co do tej pory zrobiłeś.
|
Vayurax - 2010-05-10 21:39:06 |
Wczoraj udało mi się napisać proste cieniowanie, oto jak wygląda przykładowe pomieszczenie bez niego:
A jak z nim:
Oczywiście parametry cieniowania można, jak widać po powyższych screenach zmieniać - także w trakcie gry ;)
|
GGG - 2010-05-11 08:00:57 |
Kurde budynki w środku jak u Tomb Raider
|
Vayurax - 2010-05-11 14:24:32 |
Aktualnie kończę prace nad generatorem terenu, który będzie działał następująco xD :
Użytkownik: 1.Wprowadzenie wymiarów mapy. 2.Wybranie klimatu mapy. 3.Ustalenie siły falowania terenu (wysokość pagórków, gór).
Program: 4.Wygenerowanie prostokątnej planszy. 5.Falowanie terenu. 6.Nałożenie tekstur w zależności od wysokości terenu i klimatu (np. nisko - piach, wyżej - trawa, jeszcze wyżej - góry).
Narazie program generuje prostokątną mapę, którą można od razu wczytać do gry ;)
|
GGG - 2010-05-11 14:56:44 |
To jest jakby ułatwienie robienie świata do gothica? Czy coś innego?
|
Vayurax - 2010-05-11 15:19:18 |
Nie, to nie ma zbyt wiele wspólnego z Gothic'iem ;)
|
Kelten - 2010-05-11 15:46:20 |
Jak w Neverwiner Nights. A czy falowanie terenu to jak rozumiem trawa ,krzaczki itp. czy tylko pagórki?
|
Vayurax - 2010-05-11 16:23:09 |
Bez przesady, na razie tylko pagórki, ale wkrótce kto wie :D
|