Vayurax - 2010-05-06 19:36:44

Zacząłem dzisiaj pisać swój 'silnik' graficzny w OpenGL, oto pierwszy screen, przedstawiający sześcian (góra) o sześcian z mapowanien wypukłości (dół):
http://www.newgothicteam.pun.pl/_fora/newgothicteam/gallery/2_1273167297.jpg

Sahari16 - 2010-05-06 20:20:59

nierozumiem oco tu chodzi??

Quentin - 2010-05-06 20:26:07

Jak ty to zrobiłeś o.O
Widzę, że jesteś zaj****cie dobry w skryptach i programowaniu. Też tak chcę :D.

soAP - 2010-05-06 20:50:14

Sahari16 napisał:

nierozumiem oco tu chodzi??

Jeśli nie rozumiesz, to nie pisz, ok?

Silniku oceniać nie będę, przynajmniej po jednym obrazku... Ale tak czy inaczej, dobra robota ; )

Kelten - 2010-05-07 16:21:18

Widzę, że jesteś zaj****cie dobry w skryptach i programowaniu.

Przecież to to samo !
No nieżle to wygląda normalmapy w każdej gierce się przydadzą , OpenGl jest trochę łatwiejszy od Directa ale i tak wielki szacun za to co do tej pory zrobiłeś.

Vayurax - 2010-05-10 21:39:06

Wczoraj udało mi się napisać proste cieniowanie, oto jak wygląda przykładowe pomieszczenie bez niego:
http://images49.fotosik.pl/293/426df4ef43dc150bm.jpg
A jak z nim:
http://images43.fotosik.pl/292/d9579e4c2cabb886m.jpg
http://images35.fotosik.pl/147/148aa9857735879am.jpg
Oczywiście parametry cieniowania można, jak widać po powyższych screenach zmieniać - także w trakcie gry ;)

GGG - 2010-05-11 08:00:57

Kurde budynki w środku jak u Tomb Raider

Vayurax - 2010-05-11 14:24:32

Aktualnie kończę prace nad generatorem terenu, który będzie działał następująco xD :

Użytkownik:
1.Wprowadzenie wymiarów mapy.
2.Wybranie klimatu mapy.
3.Ustalenie siły falowania terenu (wysokość pagórków, gór).

Program:
4.Wygenerowanie prostokątnej planszy.
5.Falowanie terenu.
6.Nałożenie tekstur w zależności od wysokości terenu i klimatu (np. nisko - piach, wyżej - trawa, jeszcze wyżej - góry).

Narazie program generuje prostokątną mapę, którą można od razu wczytać do gry ;)

GGG - 2010-05-11 14:56:44

To jest jakby ułatwienie robienie świata do gothica? Czy coś innego?

Vayurax - 2010-05-11 15:19:18

Nie, to nie ma zbyt wiele wspólnego z Gothic'iem ;)

Kelten - 2010-05-11 15:46:20

Jak w Neverwiner Nights. A czy falowanie terenu to jak rozumiem trawa ,krzaczki itp. czy tylko pagórki?

Vayurax - 2010-05-11 16:23:09

Bez przesady, na razie tylko pagórki, ale wkrótce kto wie :D

szlaban zabawka dla dzieci nocleg ciechocinek