- New Gothic Team http://www.newgothicteam.pun.pl/index.php - Skrypty http://www.newgothicteam.pun.pl/viewforum.php?id=81 - Pisanie funkcji i wykorzystywanie ich http://www.newgothicteam.pun.pl/viewtopic.php?id=387 |
Vayurax - 2010-02-14 18:49:08 |
W tym tutorialu opiszę jak pisać funkcje, i jak z nich korzystać, bardzo przydatne, jeśli chcecie cokolwiek rozumieć z moddingu ;) Kod:func typ_funkcji nazwa_funkcji (Parametr1, Parametr2, Parametr3); 2.Typy funkcji: Kod:C_NPC - Funkcja klasy C_NPC; Kod:C_Item - Funkcja klasy C_Item; Kod:Int - Liczbowy typ funkcji; Kod:String - Tekstowy typ funkcji; Kod:Void - Pusty typ funkcji (Nie są wymagane argumenty, funkcja nie musi zwracać wartości [Co nie znaczy, że nie może]); Kod:Float - Zmiennopozycyjny typ funkcji; 3.Przykład - funkcja sprawdzająca, czy NPC jest silny: Kod:func int NpcJestSilny (var C_NPC self) { if (self.attribute[ATR_STRENGTH]>=200) { return TRUE; }; }; 4.Zastosowanie - Robimy dialog typu permament, w którym dajemy Xardasowi mikstury siły, które on wypija. Jeśli NPC jest już bardzo silny, na ekranie wyświetla się jego stosowny komunikat: Kod:if (NpcJestSilny (NONE_100_XARDAS)); { Print("Xardas jest już koksem, możesz przestać."); }; Wiem, że przykład beznadziejny, ale nic lepszego nie przyszło mi do głowy, mam nadzieję, że komuś pomogłem tym tutorialem ;p
Lesterek17-Połączyłem posty. |