- New Gothic Team http://www.newgothicteam.pun.pl/index.php - Skrypty http://www.newgothicteam.pun.pl/viewforum.php?id=87 - Jak dodać efekt na potworze? http://www.newgothicteam.pun.pl/viewtopic.php?id=369 |
CerberV - 2010-02-06 11:09:30 |
Przeglądając wątki natrafiłem na coś takiego. Szukałem właśnie folderu ze skryptami potworów i dzięki wam go znalazłem. Więc zacząłem robić potwora o nazwie " Ognisty szczur". Teraz chciałem się zapytać jak go "podpalić"? Bardzo prosze o pomoc. |
GGG - 2010-02-06 12:04:09 |
Znajdź taką linijkę i znajdź potem damagetypes kliknij enter i taki znak = Dam_fire; // Jeśli nie pomogłem to napisz i bardziej ci wyjaśnię. |
CerberV - 2010-02-06 15:36:09 |
jeszcze chciałbym dodać, że skrypt mam zrobiony poprawnie, lecz nie da się przywołać mojego stwora. Jest na to jakaś rada? |
GGG - 2010-02-06 16:05:32 |
Pokarz skrypt? Może dam ci na to radę. |
Vayurax - 2010-02-06 20:52:01 |
O ile pamietam musisz dodac w skrypcie potwora linijke: Kod:effect=nazwa_efektu.pfx Jesli nie dziala popatrz na skrypt smoka ozywienca. Witam na forum. |
CerberV - 2010-02-07 18:31:49 |
Dziękuję Vayurax. GGG: oto skrypt: Kod://************************* // Fire_Rat Prototype //************************* PROTOTYPE Mst_Default_Fire_Rat(C_Npc) { //----- Monster ---- name = "Ognisty szczur"; guild = GIL_Giant_Rat; aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_Giant_Rat; level = 32; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 150; attribute [ATR_DEXTERITY] = 105; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 1500; attribute [ATR_HITPOINTS] = 1500; attribute [ATR_MANA_MAX] = 600; attribute [ATR_MANA] = 600; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 15; protection [PROT_EDGE] = 15; protection [PROT_POINT] = 0; protection [PROT_FIRE] = 1500; protection [PROT_FLY] = 15; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Damage TYpes ---- damagetype = DAM_FIRE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 0; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_GIANT_RAT; //----- Senses & Ranges ---- senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL; senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX; aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE; aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_SHORT; aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE; aivar[AIV_MM_Packhunter] = TRUE; //----- Daily Routine ---- start_aistate = ZS_MM_AllScheduler; aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine; }; //************ // Visuals //************ func void B_SetVisuals_Giant_Rat() { Mdl_SetVisual (self, "Giant_Rat.mds"); // Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR Mdl_SetVisualBody (self, "Giant_Rat_Body", DEFAULT, DEFAULT, "", DEFAULT, DEFAULT, -1); }; //*************** // Fire_Rat //*************** INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); effect = "spellfx_firearmor"; Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; //************************************** // junge Fire_Rat (für Spielstart) //************************************** INSTANCE YFire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) { //----- Monster ---- name = "Młody ognisty szczur"; level = 16; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 75; attribute [ATR_DEXTERITY] = 53; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 750; attribute [ATR_HITPOINTS] = 750; attribute [ATR_MANA_MAX] = 300; attribute [ATR_MANA] = 300; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 5; protection [PROT_EDGE] = 5; protection [PROT_POINT] = 5; protection [PROT_FIRE] = 750; protection [PROT_FLY] = 5; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_MONSTER_COWARD; //----- Visuals ---- B_SetVisuals_Giant_Rat(); Mdl_SetModelScale(self, 0.9, 0.9, 0.9); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; |
GGG - 2010-02-07 19:03:01 |
U mnie błędem wyskakuje INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Fire_Rat) // Ta oto linijka. |
CerberV - 2010-02-07 19:42:46 |
Sprawdzałem skrypty spacerem i wyskoczyło mi pełno błędów chociaż jako bazę mojego stwora użyłem skryptu potwora który istniał w grze. Nie rozumiem tego. Dodam ze to moja pierwsa praca w skryptach, więc nie mam pojęcia o co moze chodzić. Głównie wyskakuje brak średnika(;), ale zastanawiam się dlaczego wyskakuje taki błąd skoro skrypt był przekopiowany? |
soAP - 2010-02-07 20:34:34 |
Może nie skopiowałeś dokłanie :P Dodaj średnik. |
GGG - 2010-02-08 07:14:19 |
Ja miałem podobny problem robiłem pierwszego NPC gdy zrobiłem wyskoczyły błędy o średniku (;) i musiałem usunąć postać niepotrzebnie bo w NPC nie było żadnego błędu tylko u miecza zabrakło średnika (;) to zobacz że brakuje w innej rzeczy. |
CerberV - 2010-02-08 15:53:54 |
Kamilas86, nie kopiowałem zawartości pliku, a cały plik. Czyli wchodzę w folder z gothic'iem itd. dochodze do NPC/Monster, potem wybrałem plik Mst_Giant_Rat, nie otwierałem, ale wybrałem opcję kopiuj (PPM kopiuj), i wkleiłem w tym samym folderze, po czym zmieniłem nazwę pliku, wszystkie wyrazy "Giant" zmieniłem na "Fire", prócz tych które były niezbędne do prawidłowego stworzenia potwora(visuale, textures, gildia itp.) podmieniłem nazwy występujęce w samej grze (Olbrzymi szczur, na Ognisty szczur itd.) pozmieniałem staty, ale znaki pozostawiałem takie jakie były, nie dodawałem średników i innych znaków(oprócz tej linijki z efektem, ale tam ustawiłem średik na końcu i cała resztę zrobiłem poprawnie) |
soAP - 2010-02-08 16:57:11 |
A no jeśli tak to tak (?). Może akurat szczur nie może być ognisty? : > |
Vayurax - 2010-02-08 17:18:31 |
Bzdura ;P Kod://************************* // Giant_Rat Prototype //************************* PROTOTYPE Mst_Default_Giant_Rat(C_Npc) { //----- Monster ---- name = "Olbrzymi szczur"; guild = GIL_Giant_Rat; aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_Giant_Rat; level = 3; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 15; attribute [ATR_DEXTERITY] = 15; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 30; attribute [ATR_HITPOINTS] = 30; attribute [ATR_MANA_MAX] = 0; attribute [ATR_MANA] = 0; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 15; protection [PROT_EDGE] = 15; protection [PROT_POINT] = 0; protection [PROT_FIRE] = 15; protection [PROT_FLY] = 15; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Damage TYpes ---- damagetype = DAM_EDGE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 0; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_GIANT_RAT; //----- Senses & Ranges ---- senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL; senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX; aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE; aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_SHORT; aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE; aivar[AIV_MM_Packhunter] = TRUE; //----- Daily Routine ---- start_aistate = ZS_MM_AllScheduler; aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine; }; //************ // Visuals //************ func void B_SetVisuals_Giant_Rat() { Mdl_SetVisual (self, "Giant_Rat.mds"); // Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR Mdl_SetVisualBody (self, "Giant_Rat_Body", DEFAULT, DEFAULT, "", DEFAULT, DEFAULT, -1); }; //*************** // Giant_Rat //*************** INSTANCE Giant_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; //*************** // Fire_Rat //*************** INSTANCE Fire_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { B_SetVisuals_Giant_Rat(); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); effect = "SPELLFX_FIREARMOR"; damagetype = DAM_EDGE; // damage [DAM_INDEX_BLUNT] = 0; // damage [DAM_INDEX_EDGE] = 0; // damage [DAM_INDEX_POINT] = 0; // damage [DAM_INDEX_FIRE] = 50; // damage [DAM_INDEX_FLY] = 0; // damage [DAM_INDEX_MAGIC] = 0; }; //************************************** // junge Giant_Rat (für Spielstart) //************************************** INSTANCE YGiant_Rat (Mst_Default_Giant_Rat) { //----- Monster ---- name = "Młody olbrzymi szczur"; level = 3; //----- Attribute ---- attribute [ATR_STRENGTH] = 5; attribute [ATR_DEXTERITY] = 5; attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 10; attribute [ATR_HITPOINTS] = 10; attribute [ATR_MANA_MAX] = 0; attribute [ATR_MANA] = 0; //----- Protections ---- protection [PROT_BLUNT] = 5; protection [PROT_EDGE] = 5; protection [PROT_POINT] = 5; protection [PROT_FIRE] = 5; protection [PROT_FLY] = 5; protection [PROT_MAGIC] = 0; //----- Kampf-Taktik ---- fight_tactic = FAI_MONSTER_COWARD; //----- Visuals ---- B_SetVisuals_Giant_Rat(); Mdl_SetModelScale(self, 0.9, 0.9, 0.9); Npc_SetToFistMode(self); CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1); }; |
soAP - 2010-02-08 19:48:00 |
Ja tylko podaję teorię, i nie modduję już od 8-9 miesięcy ._. Masz coś? : D |
GGG - 2010-02-08 20:23:38 |
Gdy robiłem potwora to zauważyłem że masz taki sam kod jak u drugiego samego szczura też miał nazwę MST_Giant_Rat jeżeli masz inną nazwę to dobrze ale jeżeli masz taki sam kod czyli obok Prototype i inne to oczywiście że nie wejdzie. (Chyba że masz inaczej :)) |
CerberV - 2010-02-10 20:14:06 |
GGG: znalazłeś to w moim skrypcie? |
gothicwarrior - 2010-02-13 07:21:41 |
buhahahaha to żeś mnie rozbawił każdy zwierzak może być ognisty, wodny czy jakiś tam |
GGG - 2010-02-13 09:48:42 |
Znalazłem w twoim skrypcie że PROTOTYPE ma taki sam kod jak u MST_Giant_Rat znajdź drugie i się przyjrzyj, ale kiedy robiłem własnego stworka to kodem był PROTOTYPE. |
CerberV - 2010-03-07 20:54:56 |
A czy komuś chciałoby się samemu zrobić szczura i mi przesłać?? Z Góry dzięki! |
CerberV - 2010-05-27 07:57:27 |
Dobra Ludzie! Skrypt zrobiony i to już od jakiegoś czasu. Błędy wiązały się ze skryptem "dodanym" (nie bazowym) tj. bestii na początek gry, czyli wilk/ młody wilk itd. Temat do zamknięcia |